آقای یراپتریتیس وزیر خارجه یونان طی مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز اظهار داشت اروپا وظیفه دارد از کودکان آسیب دیده و مجروح جنگ غزه برای مدتی که جنگ ادامه دارد، میزبانی کند.

آقای یراپتریتیس وزیر خارجه یونان طی مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز اظهار داشت اروپا وظیفه دارد از کودکان آسیب دیده و مجروح جنگ غزه برای مدتی که جنگ ادامه دارد، میزبانی کند. وی تاکید کرد به دنبال تشویق شرکای اروپایی خود جهت مشارکت در طرح میزبانی موفقتی کودکان غزه در کشورهای اتحادیه اروپا است و این موضوع را در تماس تلفنی با نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کرده است. وی بر لزوم رسیدگی به فاجعه انسانی در غزه تاکید کرد و اظهار داشت «درب اروپا باید برای پذیرش مجروحین غزه و کودکانی که با قحطی و خطرات دیگر مواجه هستند باز شود.» وی نسبت به اثرات روانی جنگ بر کودکان هشدار داد.

تحلیل:

۱- این وزیر یونانی از تعداد مجروحانی که یونان می تواند میزبان آنها باشد اظهار نظری نکرد. به اعتقاد او این ابتکار به معنای مهاجرت آنها نیست بلکه یک فراخوان برای کمک های بشردوستانه است.

۲- اخیرا فدراسیون انجمن های پزشکان بیمارستان های دولتی یونان در راستای فراخوان سازمان جهانی بهداشت، طی نامه ای به وزارت بهداشت یونان از وزیر بهداشت خواست تا با پذیرش بیماران و مجروحین فلسطینی غزه موافقت کند. انجمن های پزشکان بیمارستان ها معتقد است «آنچه در نوار غزه در جریان است، بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، نسل کشی علیه مردم فلسطین است. از وزیر بهداشت درخواست فوری داریم با انتقال و بستری بیماران از جمله کودک و بزرگسال از مناطق بمباران شده به یونان موافقت کند.»

۳- موضع گیری وزیر خارجه یونان در حالی است که این کشور از ابتدای جنگ اسرائیل علیه حماس، بارها حمایت و همراهی خود با اسرائیل را مورد تاکید قرار داده اما به دلیل فشارهای داخلی و بین الملی اندکی از مواضع جانبدارانه اولیه خود فاصله گرفته است.

منبع: in.gr ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴

https://www.in.gr/۲۰۲۴/۰۶/۱۹/politics/eyropi-prepei-na-filoksenisei-ta-paidia-tis-gazas-leei-o-giorgos-gerapetritis/

کد خبر 20141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =